Intervención de Salvemos a Fracha nas xornadas sobre acaparamento de terras no Parlamento Europeo organizadas pola eurodeputada Lidia Senra
A Plataforma Salvemos a Fracha naceu
pola unión de un grupo de veciños contra o proxecto A57, un novo corredor que
proxecta o Ministerio de Fomento na provincia de Pontevedra e no que so vemos
inconvintes ningunha ventaxa. Pasamos a relatarvos algúns:
O PROXECTO DA A-57 ten un
trazado completo de 64 quiloómetros que ENLAZA A A52 EN CONFURCO, PONTEAREAS
COA AP-9 EN VILABOA E EN CURRO. TRÁTASE DUN CORREDOR NORTE-SUR PARALELO A
ESTA AUTOESTRADA QUE POR CERTO LEVA 7 ANOS
PERDENDO DENSIDADE DE TRÁFICO O QUE NOS FAI PENSAR QUE A NECESIDADE DUNHA
NOVA INFRAESTRUCTRA QUEDA MÁIS QUE DESCARTADA. O trazado está dividido en 9
fases da que só unha está avanzada, un tramo de 6,2 quilómetros entre os
concellos de Pontevedra e Vilaboa.
QUEREMOS RECORDAR QUE DENTRO DO NOSO
PAIS, O EIXO ATLÁNTICO É O MELLOR DOTADO EN COMUNICACIÓNS
E INFRAESTRUCTURAS NAMENTRES QUE O INTERIOR SE ESTÁ
DEIXANDO CAER NO ABANDONO PROVOCANDO ASÍ UNHA DESESTRUCTURACIÓN
DA NOSA TERRA ONDE A COSTA ESTÁ SOBREXPLOTADA
E SUPERPOBOADA E O INTERIOR ENVELLECE
E PERDE POBOACIÓN.
DENTRO DESTE ESCENARIO
TRANSVERSALMENTE TRASTOCADO POLA CRISE ECONÓMICA, OS RECORTES SOCIAIS E MARCADO
POLA PERDA DOS DEREITOS DA CIDADANÍA, CONTINÚASE
A APLICAR A VELLA POLÍTICA DO DESPILFARRO.
PERO É QUE ADEMÁIS A FALTA DE
RESPETO POLA NAUREZA E O ENTORNO RURAL QUE
DEMOSTRAN OS PROMOTORES DESTE TIPO DE OBRAS RESULTA INDIGNANTE.
O TRAMO QUE SE ESTÁ A LICITAR, o que
vos diciamos que é o único que está avanzado, DESPOIS DE MÁIS DE CINCO MODIFICACIÓNS
DO TRAZADO dende o ano 2000, PERDE O SEU SENTIDO ORIXINAL (QUE ERA O DE
CIRCUNVALAR a CIDADE DE PONTEVEDRA) E CONLEVA SERIOS DEFECTOS DE
FUNCIONALIDADE E DE FORMA.
ESTE TRAMO (6,4km.) ESTÁ PROXECTADO CASE NUN CONTÍNUO
TALUDE QUE EN DÚAS OCASIÓNS ALCANZA UNA PROFUNDIDADE DE 60ms.
(edificio de 17plantas) QUE PARTE EN DOUS AS LADEIRAS DA SERRA DA
FRACHA DO MONTE LOUREDA E O LUGAR DE
PINTOS NA PARROQUIA DE MARCÓN.
CON ISTO NO SO ROMPE O MONTE
MENDIOAMBIENTAL E PAIXASÍSTICAMENTE SENÓN QUE AFECTA OS USOS DE
ESPARCEMENTO E LECER QUE OS VECIÑOS DA COMARCA FAN DEL, A
MÁIS DE SEPARAR AS PARROQUIAS DE
VILABOA, FIGUEIRIDO, BÉRTOLA, TOMEZA E MARCÓN DO SEU
MONTE COMUNAL Ó DIFICULTAR O USO DAS VIAS NATURAIS E DE
COMUNICACIÓN E SERVICIO E Ó APODERARSE DUNHA GRAN PARTE DO MONTE.
(VAN REMOVER máis de 4 millóns 518 mil m3 DE TERRA)
OS EFECTOS NA
HIDROLOXÍA SON ENORMES: OS RÍOS PINTOS, DO POBO,
REGO DO BARCO, RÍO DE BOIS E GAFOS VERANSE
SERIAMENTE AFECTADOS POR TALES DESMONTES COMO TAMÉN OS MANANTIAIS, FONTES,
MINAS DE AUGA E POZOS DE REGADÍO QUE SURTEN A ZONA RURAL COLINDANTE E QUE A
ADMINISTRACIÓN NON CONTEMPLA NA RESOLUCIÓN DO IMPACTO AMBIENTAL.
TAMPOUCO TEÑEN EN CONTA O PATRIMONIO
HISTÓRICO E ARQUEOLÓXICO COMO O CASTRO DA FAREXA-COTO LOUREIRO OU A MÁMOA E
PETROGLIFO DE A ROMÁN NIN PASARLLE PORRIBA A VÍAS
HISTÓRICAS COMO A VIA ROMANA XIX, Ó CAMIÑO
REAL OU MESMO Ó CAMIÑO DE SANTIAGO PORTUGUÉS NO QUE
POR OUTRA BANDA A DIPUTACIÓN PROVINCIAL VAI INVERTIR 2MILLÓNS DE EUROS EN
ACONDICIONAMENTO.
A PECULIAR SITUACIÓN DOS LUGARES AFECTADOS, A
CARÓN DA CAPITAL, PRODUCE UN ESPECÍFICO ESTILO DE
VIDA RURURBÁN DENTRO DO XA SINGULAR RURAL GALEGO: PEQUENAS
EXPLOTACIÓNS DE HORTA, VIÑAS, E OUTROS PRODUCTOS E A CRÍA DE ANIMÁIS DOMÉSTICOS
PARA AUTOCONSUMO COMPLEMENTAN A ECONOMÍA FAMILIAR.
INVITAMOS A REFLEXIONAR SOBRE O
SIGNIFICADO DO PROGRESO NUN PAÍS COMO O NOSO, ONDE TEMOS TAN
POUCOS ESPAZOS PROTEXIDOS, ONDE AS INFRAESTRUCTURAS SON IGUAIS OU
MELLORES CAS DE OUTROS PAISES DA U.E.
E ONDE SEGUIMOS PENSANDO QUE OS Km DE
ASFALTO SON SINÓNIMO DE RIQUEZA. SENEMBARGO A CONTEMPORANEIDADE ESTANOS A
INDICAR QUE TEMOS QUE BUSCAR OUTRAS ALTERNATIVAS COMO É O
APROVEITAMENTO DOS RECURSOS EXISTENTES (MELLORA
E RENTABILIDADE DAS ESTRUCTURAS) DENDE UNHA PRESPECTIVA
DE SOSTENIBILIDADE DAS ECONOMIAS LOCAIS E RESPETO Ó ENTORNO
MEDIOAMBIENTAL E CULTURAL.
Ningún comentario:
Publicar un comentario