12 de decembro de 2014

Intervención de Salvemos a Fracha nas xornadas sobre acaparamento de terras no Parlamento Europeo organizadas pola eurodeputada Lidia Senra



A Plataforma Salvemos a Fracha naceu pola unión de un grupo de veciños contra o proxecto A57, un novo corredor que proxecta o Ministerio de Fomento na provincia de Pontevedra e no que so vemos inconvintes ningunha ventaxa. Pasamos a relatarvos algúns:

O PROXECTO DA A-57 ten un trazado completo de 64 quiloómetros que ENLAZA A A52 EN CONFURCO, PONTEAREAS COA AP-9 EN VILABOA E EN CURRO.  TRÁTASE DUN CORREDOR NORTE-SUR PARALELO A ESTA  AUTOESTRADA QUE POR CERTO LEVA 7 ANOS PERDENDO DENSIDADE DE TRÁFICO O QUE NOS FAI PENSAR QUE A NECESIDADE DUNHA NOVA INFRAESTRUCTRA QUEDA MÁIS QUE DESCARTADA. O trazado está dividido en 9 fases da que só unha está avanzada, un tramo de 6,2 quilómetros entre os concellos de Pontevedra e Vilaboa.

QUEREMOS RECORDAR QUE DENTRO DO NOSO PAIS, O EIXO ATLÁNTICO É O MELLOR DOTADO EN COMUNICACIÓNS E INFRAESTRUCTURAS NAMENTRES QUE O INTERIOR SE ESTÁ DEIXANDO CAER NO ABANDONO PROVOCANDO ASÍ UNHA DESESTRUCTURACIÓN DA NOSA TERRA ONDE A COSTA ESTÁ SOBREXPLOTADA E SUPERPOBOADA E O INTERIOR ENVELLECE E PERDE POBOACIÓN.

DENTRO DESTE ESCENARIO TRANSVERSALMENTE TRASTOCADO POLA CRISE ECONÓMICA, OS RECORTES SOCIAIS E MARCADO POLA PERDA DOS DEREITOS DA CIDADANÍA, CONTINÚASE A APLICAR A VELLA POLÍTICA DO DESPILFARRO.

PERO É QUE ADEMÁIS A FALTA DE RESPETO POLA NAUREZA E O ENTORNO RURAL QUE DEMOSTRAN OS PROMOTORES DESTE TIPO DE OBRAS RESULTA INDIGNANTE.
O TRAMO QUE SE ESTÁ A LICITAR, o que vos diciamos que é o único que está avanzado, DESPOIS DE MÁIS DE CINCO MODIFICACIÓNS DO TRAZADO dende o ano 2000, PERDE O SEU SENTIDO ORIXINAL (QUE ERA O DE CIRCUNVALAR a CIDADE DE PONTEVEDRA) E CONLEVA SERIOS DEFECTOS DE FUNCIONALIDADE E DE FORMA.
ESTE TRAMO (6,4km.)  ESTÁ PROXECTADO CASE NUN CONTÍNUO TALUDE QUE EN DÚAS OCASIÓNS ALCANZA UNA PROFUNDIDADE DE 60ms. (edificio de 17plantas) QUE PARTE EN DOUS AS LADEIRAS DA SERRA DA FRACHA DO MONTE LOUREDA E O LUGAR DE PINTOS NA PARROQUIA DE MARCÓN.
CON ISTO NO SO ROMPE O MONTE MENDIOAMBIENTAL E PAIXASÍSTICAMENTE SENÓN QUE AFECTA OS USOS DE ESPARCEMENTO E LECER QUE OS VECIÑOS DA COMARCA FAN DEL, A MÁIS DE SEPARAR AS PARROQUIAS DE VILABOA, FIGUEIRIDO, BÉRTOLA, TOMEZA E MARCÓN DO SEU MONTE COMUNAL Ó DIFICULTAR O USO DAS VIAS NATURAIS E DE COMUNICACIÓN E SERVICIO E Ó APODERARSE DUNHA GRAN PARTE DO MONTE. (VAN REMOVER máis de 4 millóns 518 mil m3 DE TERRA)
OS EFECTOS NA HIDROLOXÍA SON ENORMES: OS RÍOS PINTOS, DO POBO, REGO DO BARCO, RÍO DE BOIS E GAFOS VERANSE SERIAMENTE AFECTADOS POR TALES DESMONTES COMO TAMÉN OS MANANTIAIS, FONTES, MINAS DE AUGA E POZOS DE REGADÍO QUE SURTEN A ZONA RURAL COLINDANTE E QUE A ADMINISTRACIÓN NON CONTEMPLA NA RESOLUCIÓN DO IMPACTO AMBIENTAL.
TAMPOUCO TEÑEN EN CONTA O PATRIMONIO HISTÓRICO E ARQUEOLÓXICO COMO O CASTRO DA FAREXA-COTO LOUREIRO OU A MÁMOA E PETROGLIFO DE A ROMÁN NIN PASARLLE PORRIBA A VÍAS HISTÓRICAS COMO A VIA ROMANA XIX, Ó CAMIÑO REAL OU MESMO Ó CAMIÑO DE SANTIAGO PORTUGUÉS NO QUE POR OUTRA BANDA A DIPUTACIÓN PROVINCIAL VAI INVERTIR 2MILLÓNS DE EUROS EN ACONDICIONAMENTO.
 A PECULIAR SITUACIÓN DOS LUGARES AFECTADOS, A CARÓN DA CAPITAL, PRODUCE UN ESPECÍFICO ESTILO DE VIDA RURURBÁN DENTRO DO XA SINGULAR RURAL GALEGO: PEQUENAS EXPLOTACIÓNS DE HORTA, VIÑAS, E OUTROS PRODUCTOS E A CRÍA DE ANIMÁIS DOMÉSTICOS PARA AUTOCONSUMO COMPLEMENTAN A ECONOMÍA FAMILIAR.
INVITAMOS A REFLEXIONAR SOBRE O SIGNIFICADO DO PROGRESO NUN PAÍS COMO O NOSO, ONDE TEMOS TAN POUCOS ESPAZOS PROTEXIDOS, ONDE AS INFRAESTRUCTURAS SON IGUAIS OU MELLORES CAS DE OUTROS PAISES DA U.E.
E ONDE SEGUIMOS PENSANDO QUE OS Km DE ASFALTO SON SINÓNIMO DE RIQUEZA. SENEMBARGO A CONTEMPORANEIDADE ESTANOS A INDICAR QUE TEMOS QUE BUSCAR OUTRAS ALTERNATIVAS COMO É O APROVEITAMENTO DOS RECURSOS EXISTENTES (MELLORA E RENTABILIDADE DAS ESTRUCTURAS) DENDE UNHA PRESPECTIVA DE SOSTENIBILIDADE DAS ECONOMIAS LOCAIS E RESPETO Ó ENTORNO MEDIOAMBIENTAL E CULTURAL.
 


Ningún comentario:

Publicar un comentario